Més informació [ Detall d'activitat

 
B040281B04   El llenguatge de l'art a les aules. Art i pedagogia. Eines per a l'educació
2019-2020   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   23/10/2019 - 27/11/2019 (20 hores) de 18:00h a 20:00h
   ACVic Centre d'Arts Contemporànies
   C. Sant Francesc, 1 (Vic) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Entenem que l’art és un llenguatge i que cal aprendre a llegir-lo i parlar-lo, tot és qüestió de pràctica i curiositat. La nostra voluntat és la de mostrar una visió de l’art propera, que ens enriqueix i ens aporta coneixements.
En cada sessió veurem referents artístics i compartirem experiències. Es convidarà als professors i professores a començar a plantejar el treball d’aquest curs per poder debatre col·lectivament les primeres idees i aprendre els uns de les altres.
  
Objectius   - Donar eines i suport als professors i professores d’Art i Escola.
- Conèixer i aplicar el procés de creació d'un projecte artístic.
  
Continguts   Introducció: El llenguatge artístic contemporani: de què estem parlant? (1 sessió conduïda per Anna Dot)
- Posada en context: pràctiques artístiques contemporànies. Què són i per què les podem aplicar a l’escola? L’art com una forma de coneixement.
- Característiques del treball en l’art: predisposició al canvi i la incertesa, incorporació de l’accident, qüestionar l’impossible.
- Visionat de referents: artistes en contextos educatius (Pilvi Takala, Allan Kaprow, Palle Nielsen...)

1. Com es desenvolupa un projecte artístic . (2 sessions conduïdes per Alícia Casadesús)
- Les diferents parts del projecte artístic.
- Recursos per desvetllar el potencial creatiu dels alumnes.
- L’art com una eina transversal: didàctiques.

2. Eines, materials i experiències
(2 sessions conduïdes per Maria Montserrat)
- Eines, materials i experiències per treballar mitjançant les pràctiques artístiques contemporànies.
- Quin material fem servir per fer què?
- Podem sortir dels materials més escolars? Tenim accés a altres materials?

3. Com traslladar a l’exposició allò que ha passat a l’escola
(1 sessió conduïda per Alícia Casadesús)
- La importància de comunicar l’experiència artística.
- Eines per comunicar allò que hem fet i viscut, tant si té un resultat material, com si s’ha tractat d’una experiència.
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Aprofitament i transferència immediata d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Tenen prioritat els docents que participen al programa Art i Escola
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   23/10/2019   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   dimecres   27/11/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent